Microsoft’un DirectStorage API’ı Yükleme Sürelerini Büyük Ölçüde Düşürecek

Microsoft’un DirectStorage API’ı yüksek hızlı NVMe SSD’ler için geliyor. Bundan 18 ay önce Microsoft yeni Xbox Series X konsolunun önemli gelişmelerinden birinin PC’ye geleceğini açıklamıştı. Özellik konsolun yüksek hızlı NVMe SSD’si ile GPU arasında devasa boyutta hızlı ver aktarımı sağlıyordu. DirectStorage API adlı bu özellik, daha ayrıntılı dünyaların, öncekinden çok daha hızlı yüklenebilmesini sağlıyor.

Şimdiyse Microsoft DirectStorage API’ın PC’lere geldiğini duyurdu. Firmanın 14 mart tarihli blog girdisi “Bu günden itibaren, Windows oyunları DirectStorage özelliği ile çıkabilecekler. Bu halka açık SDK yayını, oyun yapımcılarının, depolama cihazlarının hızını sonuna kadar kullanarak, PC oyunları için hızlı yükleme süreleri ve daha ayrıntılı dünyalar yaratabildikleri yeni bir dönemi başlatıyor.” şeklindeydi.

DirectStorage, NVMe SSD’lerden RAM’e okuma yapıyor, bunları GPU hafızasına kopyalıyor ve sıkıştırılmış verileri GPU üzerinde açıyor.

Tabii hemen koşup yeni bir NVMe 4.0 bir SSD ve destekleyen yeni bir anakart almadan önce, yazılımın desteklediği oyunların henüz ortada olmadığını göz önünde bulundurmalısınız. Yapımcılar teknolojiye haziran ayından beri ulaşabiliyor olsa da gerçekte kullanıma başlanması bir çokları için 23 mart tarihli Game Developers Conference olacak. Bu konferansda AMD ve Luminous Productions, DirectStorage’ı oyunları Forspoken’a nasıl getirdiklerini anlatacak. Forspoken’ın çıkış tarihi ise geçen hafta 11 ekim olarak ertelendi.

Ayrıca bir çok yapımcı, PC oyuncularının çoğunun NVMe SSD’lere sahip olmadığını düşünerek, bu teknolojiye atılmakta acele etmeyebilir. Hatta Steam Deck’ın donanımı, bir çok yapımcının saniyede 100MB’ın altında okuma hızı olan microSD depolama alanlarını göz önünde bulundurmalarına sebep olabilir. Yine de DirectStorage API teknolojisi, Windows’un PS5 ve Xbox Series X’in SSD’leri ile aynı performansa yetişebilmesi için oldukça büyük bir adım.

Kaynak: theverge.com

Exit mobile version