Forum

Exchange server Bağ...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Exchange server Bağlantı problemi

8 Yazılar
3 Üyeler
0 Reactions
770 Görüntüleme
(@UmutKARTOPU)
Gönderiler: 172
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

Outlook 2003 üzerinde bulunan exchange hesabında Gönder/Al dediğimde aşağıdaki hata kodu çıkıyor. Bu hatadan dolayı public foldere ulaşamıyor ve exchange mailboxa eşitleme yapamıyoruz. Exchange Serverimiz 2003 Enterprise sürümdür. Buhata sadece 2 kullanıcıda olmaktadır.

Task 'Microsoft Exchange Server' reported error (0x8004011D) : 'The server is not available. Contact your administrator if this condition persists.'

 
Gönderildi : 06/04/2009 16:39

(@EnderAKAR)
Gönderiler: 115
Estimable Member
 

1. öncelikle  exchange ait db ler fix edilmesi gerektiğini microsoft ve diğer exchange siteleri söylemiş gerekli .exe ler ile denememe rağmen olmammıştı sonra yurt dışı  makalelerinden baktığımda bu tarz durumlarda mevcut DB silin ve tekrar yaratın demişler ve doğru söylüyorlar
1. exchange infomation store hizmetini durdurun.
2.
Program Files\exchsrvr\MDBDATA\ altında tüm data vb. (( bir yere aldım ))sonra sildim
3. sonra tekrar hizmeti başlattım
4. exchanger manager dan store gelip mount işlemi yapın her iki db için  zaten soracak yaratmak istiyormusunuz diye işlem bitince ,
5. .pst alınmış clinetların outlook larını açın kurtarma modunda çalıştığını ve söyleyen bir uyarı alacaksınız bağlan diyin önce kullanıcın tüm dosyaları ve mailları olmadığı için boş geelcektir sonra sizde ilgili user .pst  ni import edin işlem tamam


Biryerlerden bunu buldum Alıntı sistemuzmanı.com/centerplus 


Solution: The solution was to restart the Microsoft Exchange Services on the server. Find the first such service that is set to start automatically and is started, then re-start it. You should be warned that this will restart a bunch of other services too, which is what you want. You may want to restart all the Microsoft Exchange Services just to be sure. Wholah, problem fixed!
burada da mes i sunucuda yeniden başlatın ilk başlayan servisi yeniden başlatın ve diğerlerinide yeniden başlatın sonra tümünü tekrar başlatın problem çözülür diyor anladım ama çok iyi çeviremedim ingilizcesi olan arkadaşlar yardımcı olabilirler

 
Gönderildi : 06/04/2009 16:58

(@cozumpark)
Gönderiler: 16307
Illustrious Member Yönetici
 

merhabalar


öncelikle bu olay bütün clientlarda mı yoksa sadece bir clientta mı meyadana geliyor. eğer tek bir clientta meydana geliyorsa bütün bir veritabanını silip diğer kullanıcıları etkilemek olmaz.


yok bütün clientlarda meydana geliyorsa ;


veritabanını dismount edin ve daha sonra da isinteg ve eseutil ile veritabanını kontrol edin. eseutil kullanımı ile ilgili makaleler bölümünde makale mevcuttur. C:\Program Files\Exchsrvr\bin>eseutil /g "C:\Program files\exchsrvr\mdbdata\priv1.edb" örnek komut...


diğer bir seçenek de profili tekrar oluşturmak. ancak bu işlem bir iki kullanıcıda sorun varsa uygun olur.


en son da ofisin son SP'lerini yükleyip deneyin.


veritabanlarının silinmesi ancak bütün clientlar etkileniyorsa yapılabilir. o durumda çalışır. yedek almayı unutmayın. daha sonra oluşturulan veritabanlarının üstüne eski vertabanlarınızı kopyalayarak ve ardından da eseutil ile doğrulayarak verilerinize de kavulabilirsiniz. biraz uzun süren bir işlemdir. ortalama 7-8 saat gibi... boyuta göre biraz daha fazla sürebilir.


kolay gelsin

 
Gönderildi : 06/04/2009 18:04

(@UmutKARTOPU)
Gönderiler: 172
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

merhabalar

öncelikle bu olay bütün clientlarda mı yoksa sadece bir clientta mı meyadana geliyor. eğer tek bir clientta meydana geliyorsa bütün bir veritabanını silip diğer kullanıcıları etkilemek olmaz.

yok bütün clientlarda meydana geliyorsa ;

veritabanını dismount edin ve daha sonra da isinteg ve eseutil ile veritabanını kontrol edin. eseutil kullanımı ile ilgili makaleler bölümünde makale mevcuttur. C:\Program Files\Exchsrvr\bin>eseutil /g "C:\Program files\exchsrvr\mdbdata\priv1.edb" örnek komut...

diğer bir seçenek de profili tekrar oluşturmak. ancak bu işlem bir iki kullanıcıda sorun varsa uygun olur.

en son da ofisin son SP'lerini yükleyip deneyin.

veritabanlarının silinmesi ancak bütün clientlar etkileniyorsa yapılabilir. o durumda çalışır. yedek almayı unutmayın. daha sonra oluşturulan veritabanlarının üstüne eski vertabanlarınızı kopyalayarak ve ardından da eseutil ile doğrulayarak verilerinize de kavulabilirsiniz. biraz uzun süren bir işlemdir. ortalama 7-8 saat gibi... boyuta göre biraz daha fazla sürebilir.

kolay gelsin

Merhaba Mumin Hocam,

Problem ilk başta bende meydana geldi bundan, 1 ay önce önemsemedim ancak şuan direktörüüzün kullandığı bilgisayarda olmaya başladı. diğer 30 kullanıcıda problem yok. Ne yapmamı önerirsiniz?

Saygılarımla

 
Gönderildi : 06/04/2009 18:17

(@UmutKARTOPU)
Gönderiler: 172
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

Tek kişiye uygulayacağım için profil oluşturacağım. Peki yeniden profil oluşturduğumda eski mailboxu yeni profile nasıl entegre edebilirim?

Saygılarımla .

 
Gönderildi : 07/04/2009 12:36

(@UmutKARTOPU)
Gönderiler: 172
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba arkadaşlar,

Mailboxta kullanıcının adı karşısında AD üzerindeki kullanıcı adı yazması gerekirken NT AUTHORITY\SYSTEM yazıyor aşağıdaki resimde yer almaktadır. Sanırım AD ile bağlantı sorunu var.

 

 

 
Gönderildi : 07/04/2009 20:11

(@cozumpark)
Gönderiler: 16307
Illustrious Member Yönetici
 

silme işleminden sonra Purge etmeden daha sonra yeni açılan hesaba eski mailboxı reconnect edebilirsiniz.


kolay gelsin

 
Gönderildi : 08/04/2009 20:38

(@UmutKARTOPU)
Gönderiler: 172
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

İlginiz için teşekkürler mümin hocam, Problem düzeldi.

 
Gönderildi : 09/04/2009 13:45

Paylaş: