Forum

Local' de ki Yazıcı...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Local' de ki Yazıcı' dan Yazdırma Problemi { Çözüldü } ;

1 Yazılar
1 Üyeler
0 Reactions
1,398 Görüntüleme
(@AzadAzadoglu)
Gönderiler: 184
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Merhabalar;

 Çoğu kullanıcının muzdarip olduğu ve hatta meslekten soğutan bu problem için çözüm buldum ve 15 gündür test halindeyim, çok ufak tefek problemler mevcut ama , iş gidişatını sekteye uğratmadı. Dene kurtul bana dua et.  ( Zaten herşeyi denedin bunu dene kurtul ).

Şimdi zor gelecek ama adım adım uygulayın lütfen..

Elinde OKI ve HP USB port' lu bir yazıcı olduğunu var sayıyorum.

1-  Sunucuya kurulacak olan ilgili printerin driveri mutlaka güncel olsun ve sunucuya kurulum yaparken mümkünse exe den değil, yazıcı ekle kısmından ekleyip, .inf dosyasını bulup kurulum yapın. Exe varsa sorun değil ama dediğimi yapmaya çalışın.

2- Sunucuya kurduğunuz driverin aynısını aynı şekilde client' e de kurun. Şimdi RDP bağlantısı yapın.

3- Sunucuda ki , System32 altında ki SPOOL klasörüne everyone yetkisini full verin.

4- gpedit.msc ' de bilgisayar yapılandırması - Yönetim Şablonları - Windows Bileşenleri - Terminal Hizmetleri - Terminal Server - Yazıcı Yeniden Yönlendirmesi kısmında sağda , 

-------- Varsayılan  istemci yazıcısını oturumda varsayılan yazıcı olacak şekilde ayarlama : DEVRE DIŞI.

-------- İstemci yazıcısı yeniden yönlendirmesine izin verme : DEVRE DIŞI.

--------  Önce Terminal Hizmetleri Kolay Yazdırma yazıcısı sürücüsünü kullan  : ETKİN.

5- Services.msc ' den

------- Yazdırma Biriktiricisi OTOMATİK olarak başlasın ve BAŞLADI olarak işaretlensin.

------- Terminal Hizmetleri Kullanıcı Modu Bağlantı Noktası Yeniden Yönlendiricisi : OTOMATİK olarak başlasın ve BAŞLADI olarak işaretlensin.

6- Saçma ama 2. kere gpupdate /force komutunu uygula . ( Önemli )

7- Bir Diğer önemli olan kısım : Sunucu özelliklerine gel - Burdan Rollere gel - Terminal Hizmetlerine gel -  Terminal Hizmetleri Yapılandırmasına gel - Burdan RDP-TCP olan kısım ( Ne isim verdiyseniz artık) - Sağ tıkla Özellikler - İstemci ayarlarına gel - BURADAN SADECE SES olanı işaretle geri kalanı mutlaka boş bırak ama mutlaka boş burak. ( Çok Önemli ). Tamam de çık.

8- gpupdate /force de sonra LOG-OFF ol çık. 

9 - Şimdi Client' te OKI ' den ve sonra USB li olan yazıcından sınama sayfasını önce local' de al . 

10- RDP bağlantısı yaparken yerel kaynaklarda herşeyi işaretle, yazıcı ile sınırlı kalma. Yap bağlantını. 

11- Denetim masası - Yazıcılar kısmına git bi bak bakalım orada senin local' inde bulunan varsayılan yazıcı , varsayılan olarak işaretlimi. Eğer değilse LOG - OFF ol tekrar çık ve tekrar gir mutlaka local' de ki yazıcın sunucuda varsayılan olarak gelecektir. Gelene kadar devam. ( Local' de ki gerçek yazıcın varsayılan olarak işaretli olsun ).

12- Geldiğini varsayıyorum, sunucuda ki yazıcıya sağ tık sınama sayfası al de. Gönderirse tamam, göndermezse admin hesabı ile RDP yap, diğer user kullanıcı ile giriş yaptıysan çık. Services ' e git, en altta yazıcı yeniden yönlendirmesi  servisini başladı olarak görmelisin . Eğer Başladı yazısını göremiyorsan sağ tıkla özellikler de , otomatik başlama modunda olsun ve başlat de . LOG - OFF ol de çık tekrar gir. Direkt buraya gel, yine Başlamadı olarak görünüyorsa reset çek sunucuya, düzelir.

 

Tüm bunlardan sonra yazıcın sana iletilerini göndermiyorsa, sunucunun yazıcılar kısmında senin varsayılan yazıcının altında bir veya daha çok kopyası olabilir, onlara sınama gönderttirmeye çalış.

 

Yap bu dertten kurtul. Halen problem devam ediyorsa inan bana ve başka yerde çözüm arama : %1000 local de ve sunucuda ki ilgili yazıcı driveri güncel veya client te'ki versiyonla birebir değildir. Ha , .NET Framework' un son sürümü sunucuda ve Client' te kurulu olsun.

 

Saygılar, umarım faydalı olur .. 

 
Gönderildi : 17/02/2015 01:56

Paylaş: