Forum
Merhabalar...1 hafta önce spam mail gerekçesi ise blacklist'e girdim 5 hesap tarafından... 2 gün önce tamamen hepsi temizlendi ve blacklistlerden kalktım....
şu an .domain uzantılı hesaplara mail atabiliyorum... fakat gmail'e mail atamıyorum.. attığımda geri dönen hata maili :
SMTP error from remote mail server after end of data: host gmail-smtp-in.l.google.com [173.194.70.27]: 550-5.7.1 [....] Our system has detected an unusual rate of 550-5.7.1 unsolicited mail originating from your IP address. To protect our 550-5.7.1 users from spam, mail sent from your IP address has been blocked. 550-5.7.1 Please visit http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.html to review
550 5.7.1 our Bulk Email Senders Guidelines. t5si45733515eeo.1 - gsmtp
Gmail : .IP adresim blocklanmış onu anlıyorum, IP adresini değiştirsem sorun kalkarmıki ?
Hotmail'e gönderdiğimde ise, mail ve sunucu üzerinde mailin gittiği gözüküyor, fakat karşı tarafa gitmiyor... ne tür sorun olabilir ?
Black listelerine düşmüş olabilirsiniz.
Kontrolünü yapmak için bu siteden yararlanabilirsiniz.
blacklists den çıkarttım. tek bir tane kaldı, oda otomatik olarak çıkıyormuş, pek önemli değilmiş... TTNET öyle söyledi..
sadece : UCEPROTECTL1 bunda... gözüküyor... diğerleri temiz..
Merhabalar...1 hafta önce spam mail gerekçesi ise blacklist'e girdim 5 hesap tarafından... 2 gün önce tamamen hepsi temizlendi ve blacklistlerden kalktım....
şu an .domain uzantılı hesaplara mail atabiliyorum... fakat gmail'e mail atamıyorum.. attığımda geri dönen hata maili :
SMTP error from remote mail server after end of data: host gmail-smtp-in.l.google.com [173.194.70.27]: 550-5.7.1 [....] Our system has detected an unusual rate of 550-5.7.1 unsolicited mail originating from your IP address. To protect our 550-5.7.1 users from spam, mail sent from your IP address has been blocked. 550-5.7.1 Please visit http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.html to review550 5.7.1 our Bulk Email Senders Guidelines. t5si45733515eeo.1 - gsmtp
Gmail : .IP adresim blocklanmış onu anlıyorum, IP adresini değiştirsem sorun kalkarmıki ?
Hotmail'e gönderdiğimde ise, mail ve sunucu üzerinde mailin gittiği gözüküyor, fakat karşı tarafa gitmiyor... ne tür sorun olabilir ?
Merhaba,
Kullanmış olduğunuz mail adresinizin uzantısı nedir? Exchange bir mail mi yoksa farklı bir mail adresimi? Bunu yazarsanız bir bilgi paylaşımında bulunmak istiyorum.
Teşekkürler.
exchange den ifade etmek istediğinizi anlamadım kusura bakmayın...
normal domain 🙂 örneğin, [email protected]
Ok bunu sormak istemiştim. Bu sorun tamamen sunucunuzun yani hosting firması ile alakalı bir durum. Hosting firmanızı Hotmail ve gmail sunucuları kabul etmiyor. Yani Hotmail ve gmail 'in güvenilir sunucu listesinde olmadığı için mail gönderip alamıyorsunuz. Sizin yapmanız gereken bir şey yok. Hizmet aldığınız firma ile görüşmeniz gerekiyor.
Merhabalar
Aynı sorun bende de var ama hosting firamı değil dediceted bir sunucum var ve bu ayarları bi türü yapamadım yardımcı olabilir misiniz.
Merhaba, bu iki linki incelemenizi öneririm.
https://www.cozumpark.com/community/ipucu/maillerim-neden-spama-dusuyor-550-5-7-1/
https://www.hakanuzuner.com/hotmail-spam-sorunu-nasil-cozulur/
Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************
Merhaba,
Bu sorunların aynısını her yeni mail sunucuda veya her IP değişikliğinde yaşıyoruz. Gmail için herhangi bir işlem yapmaya gerek olmuyor. Sunucunuzdan spam ileti gönderimini kesmeniz gerekiyor. Zaten Gmail 550-5.7.1 hatasının anlamı iletilerinizi bekletip spama atıyor. Birkaç gün sonra (sunucunuzdan çıkana göre) bu durum düzelecektir. Tabi alıcılar adresinizi güvenilir gönderici listesine eklemeli ve gönderdiğiniz iletiyi açarak okumalı, ek varsa eki de açmalı, adres defterlerine eklemeliler.
Hotmail için https://support.microsoft.com/en-us/supportrequestform/8ad563e3-288e-2a61-8122-3ba03d6b8d75 adresinden form doldurmanız gerekir. Forma yanıt olarak sorun yok tarzı bir cevap alabilirsiniz. Gelen bu cevabı yanıtla diyerek "ileti gönderdiğinizi, sorunsuz gittiğini ancak alıcısına teslim edilmediğini" belirtmeniz gerekiyor. İngilizcenizin yettiği kadar tatlı sert sorununuzu belirtirsiniz. Ertesi gün blokeyi kaldırdıklarını bildiren bir ileti büyük ihtimalle alırsınız. Aynı şekilde hotmail tarafında da alıcılar adresinizi güvenilir gönderici listesine eklemeli ve gönderdiğiniz iletiyi açarak okumalı, ek varsa eki de açmalı, adres defterlerine de eklemelidler. Enazından bir kısmı yapsa ve spama atan olmasa yeterli olacaktır.
Sorunsuz eposta sunucusu için birincisi PTR ikincisi ise SPF kaydı mutlaka olmalı. SPF ve SPF helo birbirini tamamlamalı. Yani her domain için standart olarak "v=spf1 a mx -all" dns txt kaydı eklemişsinizdir ama PTR için ayrıca dns txt SPF-Helo kaydı için "v=spf1 a -all" eklemeniz de gerekir.
Spf helo örneğin; PTR mail.hostingalanadim.com.tr için dns txt spf helo kaydı "mail" adında ve "v=spf1 a -all" olmalıdır
2. bir örnek; Eğer PTR smtp.hostingalanadim.com.tr ise dns txt spf helo kaydı "smtp" adında olmalı ve "v=spf1 a -all" olmalı
Ayrıca şunlarda sorun varsa bildirimde bulunmanız gerekebilir:
https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
https://www.cyren.com/security-center/cyren-ip-reputation-check-gate
https://ipcheck.proofpoint.com/
https://ipremoval.sms.symantec.com/lookup
https://www.ers.trendmicro.com/reputations
https://talosintelligence.com/reputation_center/
https://www.apivoid.com/tools/ip-reputation-check/
Umarım faydalı olur. İyi çalışmalar.