Forum
Bildirimler
Hepsini Temizle
İpucu
3
Yazılar
2
Üyeler
0
Reactions
730
Görüntüleme
Konu başlatıcı
Merhaba,
Yapınızda SBS2008 /SBS2011 var ve bunun üzerinde Exchange Server 2010
kullanıyorsanız. Maillerin gitmediğini, kuyrukta biriktiğini ve bu
hatanın üretildiğini gördüğünüzde yapmanız gerekenler:
- Tüm dns kayıtlarının kontrol edilmesi (mx,spf,ptr)
- Sunucu üzerinden farklı bir yere telnet erişimi yapmak (25 portuna), cevap geliyor mu bakmak.
- Sunucu üzerinden nslookup işlemi yapmak.
- Farklı bir yerden sunucunun dış mx kaydına denk gelen domain adına telnet erişimi yapmak (25 portuna),
- Yukarıdaki tüm herşey normal ise ve hala mail gönderemiyorsanız şunları yapın.
- EMC / Server Configuration / sağ kısımdaki sunucu adına sağ tuş özellikler kısmına gelin ve External DNS Lookups tıklayın.
- Ve buraya dış bir dns girin ( yapınızdaki farklı bir dns server ya da 8.8.8.8 google dns gibi. )
- Akabinde Exchange Management Console’ı tekrar açın.
- EMC / Organization Configuration / Hub Transport / Send Connector
- Oluşturulumuş olan send connectorun özelliklerini açın ve Network sekmesini açın.
- Burada Use the external Dns Lookup settings on the transport server kısmını işaretleyin.
- Servislerden Microsoft Exchange Transport servisini restart edin.
- Maillerin artık gittiğini ve exchange kuyruğundan bu hatanın gittiğini göreceksiniz.
Faydalı olması dileğiyle.
Uğur Demir
Gönderildi : 09/01/2013 21:30
merhabalar
paylaşım için teşekkürler uğur. Bu MS'in çözüm önerisi ve genelde bir işe yaramıyor :)))
Gönderildi : 10/01/2013 12:05
Konu başlatıcı
SBSteki sorunu ben böyle çözdüm, paylaşayım dedim hocam 🙂
Gönderildi : 10/01/2013 22:28