Forum
İyi Günler,
serverımda Exchange 2010 kurulu clientlerın hepsinde ofice 2007 yüklü,
ofis dışı yardımcısını aktif ediyorum kullanıcılarda, şirket içine cevap gidiyor. dış kullanıcıların maillerine oto. cevap gitmiyor.
Exchange 2010 Hub Transport > Remote Domain_default seçeneğinde sağ tuş ile kontrol ettiğimde, allow internal ve external seçenekleri ile denema yaptım ama dış kullanıcılara mail atmıyor.
oto. mail göndermemesinin nedeni ne olabilir ?
Forumda çok arama yaptım ama bulamadım.
Teşekkürler,
merhabalar
owa üzerinden düzenleme yapıp, internal ve external domainler için tanımlama yaptınız mı?
smarthost hizmeti kullanıyormusunuz ?
http://www.cozumpark.com/forums/336988/ShowThread.aspx
buradaki gibi bir durum olabilirmi ?
Yapmadım, inceliyorum.
tam olarak ne yapmam gerekiyor.
smarthost hizmeti kullanıyormusunuz ?
http://www.cozumpark.com/forums/336988/ShowThread.aspx
buradaki gibi bir durum olabilirmi ?
özür dilerim vasvi hocam, yanlış cevap verdim az önce,
doruknet üzerinden smarthost hizmeti alıyoruz. ama geçici olarak kapadım deneme yaptım gene cevap gitmedi.
Doruknet Smarthost kullanıyoruz. onu iptal ettiğim zaman ve Ofis dışı yardımcısı ayarlerken kurallardan from bölmesine geçerli bir ad girip kural tanımlayınca. dışarı mail atıyor gelen domaine bir kereye mahsus 2. göndermiyor böyle bir ayar varmı diye baktım ama bulmadım. smarthost olmadan 1 gün sonra ise mailler gitmemeye başladı yeniden aktif ettim.
bu bilgiler doğrultusunda nereye odaklanmam lazım ?
bende de aynı sorun vardı smart host u kapatınca out of office kural yapmadan çalışıyordu.
doruknet ile konu hakkında konuştum outofoffice mesajları from kısmı boş geldiği için reject ediyoruz dedi.
bende çözüm olarak outofoffice de kural oluşturdum. "doğrudan bana gelen" ve "bilgi olarak gelen" i işaretledim.
yanıtla yı işaretledim şablon olarak da gönderilecek maili yaptım kaydettim. şimdilik bu şekilde çalıştırıyorum.
smarthostun hala kapalı mı ?
bende açık.. kapattım mailler gitmemeye başladı blaclist hatası verdi.
smarthost açık.. outofoffice ler gidiyor bir kural oluşturup test yapabildin mi ?
(smarthost u kısa bir süreliğine kapalı tuttum sadece test amaçlı.)
1 gün kapalı tuttum, kapalı tuttuğum süre içerisinde aynı yerden gelen maile 1 kereye mahsus oof cevap verdi. aynı yerden gelen 2. maile cevap vermedi. sizin yaptığınız gibi oof kuralıda oluşturdum.
smarthost aktif ettikten sonra hiç göndermedi. kural uyguladığım halde.
exchange hangi versiyonu kullanıyorsun?
birde exchange message tracking loglarında oof mesajı ne diye hata veriyor bi bakabilir misin?
Exchange 2010 sürüm:14.01.0355.002
baktım hata gözükmüyor.
hata gözükmemesi enteresan.
benim kinde 550 diye başlayan bir hata veriyordu.
benim sorunla uğraşırken extradan yaptığım autodiscover virtuladirectory den şüpelenmiştim ve kaldırıp tekrar kurdum.
bu linkten faydalanarak kaldırıp tekrar kurdum. http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa995958
Merhaba,
Otomatik mesajlarda örneğin ofis dışı gibi maillerin gönderen kısmı boş olduğundan ve exchange 2010 bunu editlemeye izin vermediğinden hata 550 alırsınız ve smart host(Doruknet) firması bunu bloklar. Normal bir davranış çünkü buna izin vermesi sunucusunu relay'e açması anlamına gelmekte ve kullandıkları ip bloklarının blackliste girme riskini büyük ölçüde arttırmaktadır. Eskiden smart host firmaları tek bir ip bloğundan birçok müşterisini çıkartıyor ve müşterilerin herhangi birinin spam aktivitesi yüzünden bu ip bloğunu kullanan diğer müşteriler de etkileniyordu. Bildiğim kadarı ile şuan her müşteri için farklı ip veriyorlar ve zarar sadece sizinle sınırlı kalıyor. Benim size önerim ki Doruknet bu öneriyi kabul etmeyecektir 🙂 çünkü benim de ilk smarthost hizmetim doruknetti ve aynı problemi yaşamıştım. Sunucunuzun boş göndericilerden gelen mailleri kabul etmesini talep edeceksiniz. Ben adanet ile bu işi çözdüm ve bugüne kadar problem yaşamadım. Sorumluluk size ait olacak tabii ki. Bilginiz olsun.
Not: Ofis dışı yardımcısı her bir göndericinin ilk mailine otomatik yanıt döner. aynı kullanıcının diğer maillerine dönmez.
söylediğin gibi ben teklif ettim kabul etmedi.. :))
Merhaba Tarık
Biz tecrübe ettiklerimizi yazdık gerisi ona kalmış 🙂
teşekkür ediyorum önce ilginizden dolayı,
doruknetle görüştüm kabul etmiyor. doküman gönderdiler 2003 ile ilgili oda bire bir tutmuyor. exchange üzerinde bir takım yerlerde ayarları değiştirin ve office üzerinde kural oluşturun. işimi görmedi.
exchange üzerinde bir ayarla alakalı olabilir mi acaba ?
Merhaba
Aynı döküman bana da gönderildi fakat ne hikmetse 2010 için değildi 🙂 Exchange 2010 sürümünde microsoft, spam ile mücadele için bunu standart bir politika olarak uyguluyor. Adanet ile görüşmenizi ve smart host hizmetinizi değiştirmenizi öneririm. Çünkü ben öyle yaptım.
Problem yaratan kesinlikle Doruknetin vermiş olduğu smarthost hizmeti. ben belki exchange üzerinden bir şey yaparak çözülür diye düşünmüştüm.
çözemezlerse adanet ile görüşmelere başlayacağım.