Forum

server 2008 r2 64 b...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

server 2008 r2 64 bit terminal server yazıcı sorunu

23 Yazılar
14 Üyeler
0 Reactions
1,709 Görüntüleme
(@Fatih_YILMAZ)
Gönderiler: 38
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Merhabalar

Öncelikle konuyu açmadan evvel forumda ne kadar bilgi varsa hepsini okudum ve denedim.

Ayrıca microsoft un sitesinde konu ile ilgili bayağı konuşulmuş.Ordaki çözümleride denedim.

Aynı sistemi kullanan kişilerden,epsondan  ve kullanmakta olduğum erp programından da defalarda destek aldım ama sorunum hala devam

etmektedir.

Sorunum:

server 2008 r2 64 bit sp1 suncuya geçtim.client larda win7 sp1 ve xp sp3 bulunmakta.Tüm updateler yapılmış vaziyette.

Yazıcı olarak epson tm-u295 ve star sp298 yazıcı kullanmaktayız.Lokalde problemsiz yazabiliyoruz ama terminal server la yazdırdığımızda

karakterler silik çıkıyor.

Epson tüm driver lar denendi.Net freamwork güncellemeleri ve dil paketleri yüklendi.Easy print devre dışı bırakılıp denendi.

Bazı arkadaşlar microsoftan paralı destek almışlar ama konuyu çözüme kavuşturamamışlar.

Anlayacağınız mağduruz ve yardımlarınıza ihtiyacım var.

 

 

 
Gönderildi : 21/03/2012 21:49

(@ahmetmusakosali)
Gönderiler: 366
Reputable Member
 

Nokta vuruşlu yazıcı ise ;

1) Driver olarak Generic/Text i secin

2) Font Selection olarak MS-Dos Turkish secin

3) Paper/Quality de Cut Sheet i secin. kaydedip cıkın

Ayrıca TSConfig'den Windows Printer map inde işaret olduğundan emin olun. (EasyPrint i devre dışı bırakmak için)

 
Gönderildi : 22/03/2012 13:35

(@Fatih_YILMAZ)
Gönderiler: 38
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Maalesef sorunum devam ediyor.

 
Gönderildi : 22/03/2012 18:18

(@Fatih_YILMAZ)
Gönderiler: 38
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Arkadaşlar sırf bu sebebten tekrardan server 2003 döneğim.

Lütfen yardımcı olabilecek bir arkadaş yokmu.

 

 
Gönderildi : 25/03/2012 16:42

(@evrenbanger)
Gönderiler: 2439
Üye
 

Acıkcası sunu cok merak ettim bu yazıcıyı direk server üzerine bağlama imkanın var mı.

Bu şekilde bir deneme yapabilirmisin ?

 
Gönderildi : 26/03/2012 02:43

(@ozkanmataraci)
Gönderiler: 11
Eminent Member
 

merhaba bu benim belalı bir sorunumdu. yapılacak adımlar şöyle

1- yazıcının bağlı olduğu bilgisayarda tüm güncellemeleri yapılmış olması lazım (.net vs)

2- yine aynı bilgisayarda dosya ve yazıcı paylaşı açık olmalı

3- serverda C:\Windows\System32\spool a everyone yetkisi vereceksin

bu şekilde çözülmesi lazım ancak yeni yazıcılarda özellikle hp lerde olan geçen gün yaşadığım problem de

ise printerın xps driverını bir kere yükleyeceksin tekrar eski driverına döneceksin.

yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

Merhabalar

Öncelikle konuyu açmadan evvel forumda ne kadar bilgi varsa hepsini okudum ve denedim.

Ayrıca microsoft un sitesinde konu ile ilgili bayağı konuşulmuş.Ordaki çözümleride denedim.

Aynı sistemi kullanan kişilerden,epsondan  ve kullanmakta olduğum erp programından da defalarda destek aldım ama sorunum hala devam

etmektedir.

Sorunum:

server 2008 r2 64 bit sp1 suncuya geçtim.client larda win7 sp1 ve xp sp3 bulunmakta.Tüm updateler yapılmış vaziyette.

Yazıcı olarak epson tm-u295 ve star sp298 yazıcı kullanmaktayız.Lokalde problemsiz yazabiliyoruz ama terminal server la yazdırdığımızda

karakterler silik çıkıyor.

Epson tüm driver lar denendi.Net freamwork güncellemeleri ve dil paketleri yüklendi.Easy print devre dışı bırakılıp denendi.

Bazı arkadaşlar microsoftan paralı destek almışlar ama konuyu çözüme kavuşturamamışlar.

Anlayacağınız mağduruz ve yardımlarınıza ihtiyacım var.

 
Gönderildi : 26/03/2012 04:00

(@ihsangur)
Gönderiler: 13
Active Member
 

Merhaba

 

Epson TM-U295 model yazıcı ile TS üzerinden çıktı alma problemi yaşıyoruz.
Yapı 2008 R2 x64 ve xp sp3
Tüm updateler yapılmış ve .net fremwork 4 kurulmuş durumda.

 

Sorunumuz;

TS üzerinden epson yazıcıya sınama sayfası gönderdiğimizde sorunsuz çıktı veriyor.
Ama herhangi bir dosya veya ERP üzerinden göndermek istediğimizde, çıktıyı A-4 formatı ile gönderiyor ve yazıcya gönderilen verinin bir kısmını yazıp bırakıyor.

 

 

- Kısa süre öncesine kadar client her bağlandığında yazıcı portu değişiyordu.
Port tanımlaması yapıldıktan sonra print edebiliyorduk.
Şu anda ise bağlantı problemi ortadan kaldırıldı ama çıktı alınamıyor.

Çözüm için yapılması gerekenler hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.

 
Gönderildi : 26/03/2012 13:30

(@Fatih_YILMAZ)
Gönderiler: 38
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba Hocam

Serverda lpt port   olmadığı için bağlayamıyorum.

Microsoft forumları ve çözümpark forumlarına baktığınızda bir çok kişi aynı konudan müzdarip.

Microsoft tarafından da bir çözüm bulunmuş değil.

Epson ise local de problemsiz yazdırdığı için microsoft tarafı ile çözün diyor.

Yukarda arkadaşların dediklerinin hepsini yapmamıza rağmen problem devam ediyor.

En son generic driver ile problemsiz çıktı aldık ama remote destop tan bağlandığımızda yine çıktı alamıyoruz.

 

 
Gönderildi : 26/03/2012 14:46

(@Anonim)
Gönderiler: 0
 

hocam farklı bir yazıcı denediğinizde aynı sorunla karşılaşıyormusunuz ?

 
Gönderildi : 26/03/2012 15:05

(@Fatih_YILMAZ)
Gönderiler: 38
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

evet Star sp298 lerde var elimde aynı sorun ondada mevcut.

Ama ilginçtir com port olanlarda problem yok.

Easy print problem olduğu ve oturmadığı söyleniyor ama ben bunada ihtimal veremiyorum.

son kararı burdaki üstadlar verecek.

 

 
Gönderildi : 26/03/2012 16:17

(@evrenbanger)
Gönderiler: 2439
Üye
 

Ama sen easy print i disable edipte denedin degilmi ?

 
Gönderildi : 26/03/2012 16:21

(@EmrahERDOGAN)
Gönderiler: 27
Eminent Member
 

Aşağıdaki makaleyi okuyun lütfen. Ben 3 gün boyunca araştırdım.

Terminal Server üzerindeyken Group Policy'i açıp;

Computer Configuration>Administrative Templates>Windows Components>Terminal Services>Terminal Server>Printer Redirection altında Use Terminal Services Easy Print printer driver first  disable ederseniz kapatmış olursunuz.

  http://www.ercanozkurt.com/?p=1185  

 
Gönderildi : 26/03/2012 16:40

(@ihsangur)
Gönderiler: 13
Active Member
 

Easy printi devre dışı bırakmak için gerekli gp ayarlarını yaptım ama değişen bir durum yok.

 
Gönderildi : 26/03/2012 19:11

(@EmrahERDOGAN)
Gönderiler: 27
Eminent Member
 

Komut satırında gpupdate /force yaptıktan sonra kullanıcı logoff/logon oldu mu ?

 
Gönderildi : 26/03/2012 20:26

(@Fatih_YILMAZ)
Gönderiler: 38
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Hocam maalesef bu ilk denediğimiz şeylerden di.

Microsoft forumlarına baktığımda çözüm alan olmamış.

Forumda microsoft tan arkadaşlar vardır muhakkak.Onlarında desteklerini bekliyoruz.

 

 

 
Gönderildi : 27/03/2012 02:31

(@ozgurgokgoz)
Gönderiler: 18
Eminent Member
 

Bu soruna benzer bir sorunla bende karşılaşmıştım. Yardımım dokunursa ne mutlu.


Öncelikle windows 2008 de bir yazıcı eklemek istedim ve eklemek istediğim ve driver ekranında windows update yaparak driverleri güncelledimki topluca enson windows driverlarını alsın diye.


daha sonra


clientler VPN bağlı olduğu için ya client bilgisayarın ip adresi sabit olacak şekilde yada adı çözüümleme sorunu yoksa isimden de yazdırmak istediğim nokta vuruşlu yazıcıyı paylaşıma açtım.


daha sonra


windows 2008 e geçip


"regedit.exe" den


HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Ports


kısmında yeni bir string value oluşturup ismine de \\bilgisayar ip si yada adı\paylaşım adı yazarak ekledim.


daha sonra windows 2008 de servis hizmetlerinden "print spooler" ı restart ettim.


Son olarakta


Windows 2008 de yazıcı ekleme kısmına girerek yazıcının portunu az önce eklediğim portu gösterip ekledim.


 


Şuanda sorunsuz çalışmaktayım.


 


Umarım yardımcı olmuşumdur.

 
Gönderildi : 04/06/2012 14:35

(@feritosoydan)
Gönderiler: 110
Estimable Member
 

Merhaba aynı problemi bizde firmamız da yaşıyoruz. Epson ve microsoft ile tek tek görüştük ve ikisi de çözeriz dedi fakat geldiler ve problem çözülmedi. aslında yaşadığınız sorun şundan ibaret 2008 R2 ile gelen easy print özelliğini server yada client üzerinde isterseniz kapatabilirsiniz. fakat eğer microsoft tanıttığınız yazıcının driver'ını tabiri caizse beğenmediyse yine easy print devreye giriyor ve server üzerinde yazıcı driver'ına baktığınız da Easy print driver olarak görüyorsunuz. aslında olayın çözümü de var Epson Tm-u 295 yazıcı driverlarının inf dosyalarını istedim Epson dan Japonya ile de görüştük fakat driver .exe olarak var ve inf dosyalarını vermiyorlar. verdikleri taktirde problem çözülebilir çünkü aynı işlemi Star yazıcı ile deniyorum elimde driver inf dosyaları mevcut server üzerinden tanıtıyorum ve sorun ortadan kalkıyor. fakat star yazıcılarda halen com port ile çalıştıkları için tam bir çözüm değil Epson driverını kurulum esnasında temp klasörü içerisine açıyor. fakat açtığı dosyalar içinde de Tm-u 295 için inf dosyaları mevcut değil. biz 2 farklı çözüm yolu bulduk uzun denemeler sonunda sizin ile paylaşayım.

1. Yöntem : Thin print adında bir yazılım var. client ve server olmak üzere terminal server'ınıza ve client'larınıza kuruyorsunuz. kurulum esnasında dikkat etmeniz gereken konu RDP olarak kurmanız gerekiyor her 2 tarafada, demo yapıp deneyebilirsiniz, problem ortadan kalkıyor. Tabi lisanslı bir program ücretini firma ile görüşürsünüz.

2.  Yöntem A4 fatura bastırıp usb veya network destekli yazıcılar kullanmanız.

 
Gönderildi : 21/06/2013 17:15

(@feritosoydan)
Gönderiler: 110
Estimable Member
 

Son bir şey ekleyeyim. Eğer Server 2008R2 kullanıyorsan ve client ların Xp sp3 ise problem çıkmaması lazım. win7 olan clientlarda sorun çıkıyor. client win7 Terminal server 2003 ise yine problem yaşanmıyor. server 2012 ile de denedim 2012 server ile de problem devam ediyor.

 
Gönderildi : 21/06/2013 17:27

(@abdurrahmaneryilmaz)
Gönderiler: 16
Eminent Member
 

Eski bir konu ama, Windows 8 Kullanıcılarında'da aynı problem var.

 
Gönderildi : 02/08/2013 20:10

Sayfa 1 / 2
Paylaş: