Forum
arkadaşlar bazı kullanıcıların aynı mail tekrar tekrar geliyor. bu sorun nasıl çözülür?
Qeues'i , Sistemde virus, Spambot vb. olmadığını kontrol edin.
Hosting firmasından alıyorsanız mail hizmetini firmaya bilgi verin.
Owa üzerinden kontrol edin orayada mailler çift mi düşüyor bakın.
Outlook Rules kontrolü yapın..
hocam teşekkürler. sistemde exchange 2007 kurulu. çoğu kullanıcı dışarıdan pop3 olarak bağlanıyor. owaya mail bazen çoklu olarak bazen tek düşüyor. buna rağmen mail tekrar tekrar gelmeye ediyor. kullanıcıların iletinin bir kopyasını sunucuda bırak ayarı seçili değil. birde cache modu kapatmam söylendi. bu cache mod sadece exchange olarak bağlanınca geçerli değil miydi? pop3 olarak eklenmiş mail hesabında cache mode u nereden kapatabilirim? bu sorun bazı kullanıcılarda var hepsinde de değil. ama o bazı kullanıcılarında diğerlerinden farklı bir karakteristik özelliği yok. hepsi aynı netten çıkıyor dışarıya aynı outlook sürümünü kullanıyorlar.
arkadaşlar problemi indirgedim biraz. owaya mailler yalnızca bir kere düşüyor. kullanıcı maili çekiyor. fakat bu maili aldığına dair bilgiyi exchange sunucuya gönderemiyor sanırım. çünkü mail owadan silinmiyor bir türlü. owadan silinmediği sürecede gelmeye devam ediyor. owaya girip elle sildiğim zaman sorun yok. fakat mail kendisi owadan kalkmıyor.
arkadaşlar exchange kuyruğunda mailler tek olarak gözleniyor. kullanıcı adresine owadan eriştiğinde de maili tek olarak görüyor. fakat outlook a mail defalarca düşüp duruyor. mailin bir kopyasını sunucuda bırak ayarı seçili olmamasına rağmen mail owa dan silinmiyor. bu tamamen pop3 ile mi alakalı. saatler eşit. bağlantı sorunlarını giderdim. bu durum devam ediyor. daha önce karşılaşan varmı acaba? sorun duplicate mail sorunu değil. aynı mail belki 100 kere düştüğü oluyor. bu sorunu yaşayan kullanıcıların belirli bir karakteristik özelliği de yok. outlook 2007 kullanıyorlar. farklı lokasyonlardalki kullanıcılarda da oluyor bu. sunucu ile ilgili bir durum olabilir mi. exchange sunucu üzerinde kontrol etmem gereken bir yer var mı? exchange e yeni sertifika yükledikten sonra çıkmış olabilir mi bu problem? veya juniper firewall var antivirüs ve antispam lisansları güncelleyerek enable ettim. bundan kaynaklanabilir mi? her türlü yorumlarınızı bekliyorum.
Merhaba ,
Bu sorunun kaynağı outlook kuralları olabilir outlook kurallarını kontrol edebilirmisiniz ben aynı problemi kurallarda yaşamıştım. Ayrıca OWA üzerindeki kurallarıda kontrol ediniz.
merhaba arkadaşlar;
problemimin ssg140 üzerindeki antivirüs ve antispam servislerinden kaynaklandığını farkettim. mevcut policyler üzerinde antivirüs ve antispam profillerini enable ettiğim zaman pop3 ile bağlı kullanıcılara mailler çoklu düşüyor. değişik zamanlarda farklı networklerdeki değişik kullanıcılara oluyor bu. tek ortak özellikleri aynı mail sunucudan maillerini almaları. çözebildiğim kadarıyla sorun tam olarak şu: kullanıcı maili alıyor, fakat aldığına dair bilgiyi (bu bilgi boradcast paketmidir bilmiyorum) mail sunucuya gönderemiyor, veya gönderiyor da mail sunucu bunu alamıyor. zira juniper üzerindeki antivirüs ve antispam ı kapattığım zaman sorun çözüldüğü için; kullanıcının maili aldığına dair bilginin firewall tarafından kesildiğini yani sunucunun bunu alamadığını düşünüyorum. dolayısıyla mail kullanıcı mailboxında durmaya devam ediyor ve tekrar tekrar gönderiliyor.
fakat hem antivirüs hem antispam lisanslarımızı kullanmak istiyoruz. ssg140 üzerinde sadece policyler işliyor şuan. networkte firewall yok denebilir.
exchange 2007 kullanıyoruz. exchange sunucu ghdsl (2 Mbps) üzerinden internete çıkıyor. dışarıda pop3 olarak kullanan arkadaşlarda bu sorun meydana geliyor. her ikisi de dışarıda pop3 ile bağlı kullanıcıların kendi aralarındaki maillerinde de bu problem oluyor. farklı bir domain adresinden gelen mailde tekrar ediyor. şuan ssg 140ü üzerindeki antivirüs ve antispam devre dışı durumda ve sorun ortadan kayboldu. fakat antivirüs ve antispamıda kullanmak zorundayız. konuyu juniper başlığı altında da evam ettirdim fakat burada da güncel tutmak istedim.
saygılar..