Forum

Mağazanıza Sistem S...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Mağazanıza Sistem Satın Alırken

1 Yazılar
1 Üyeler
0 Reactions
863 Görüntüleme
(@NezihUNLU)
Gönderiler: 102
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

Mağazanıza sistem satın alırken aman dikkat…

‘Satın alma’ kısaca; herhangi bir kurum ya da kişiden, herhangi
bir ürünü veya hizmeti belli bir bedel karşılığında almak olarak
tanımlanabilir. 

Her ne kadar bu kavram insanlığın var olduğu ilk çağlara kadar
uzansa da aradan geçen yüzyıllara rağmen ‘satın alma gücünün’
genlerimize çok fazla işlemediği bir gerçektir. Çağımız satış çağı,
herkes satıyor, avukatlar, doktorlar, bizler ve sizler de… Danışmanlar
fikirlerini, doktorlar reçetelerini, siyasetçiler politikalarını, Mikro
Yazılım Evi yazılımlarını, şu anda ben fikirlerimi, sizler de binlerce
kalem ürünleri vs. satıyorlar.

Sonuçta hepimizin içgüdüsel olarak bildiği bir durum var:

“Satamayanlar satışa gelirler.”

Madem herkesin içinde böylesine büyük bir satış potansiyeli var,
o halde sizlerde satın alırken artık eskisinden çok daha dikkatli
olmalısınız. Nihayetinde, sektöre yeni girenler haricinde birçok
Perakende Mağazacı’nın da bildiği gibi sektörümüzde Retail kanadında
hizmet veren firma sayısı iki elin parmakları kadardır. Fakat benim bu
yazımda dikkat çekmek istediğim nokta; sektöre hizmet eden kurumlardan
ziyade, sizin satın alırken işletmeniz açısından en doğru ürünleri ya
da hizmetleri satın almanıza yönelik olacaktır.

 Bir kurumun başarıyı sağlayabilmesi için,
sekreterinden tutun da genel müdürüne kadar bütün personelinin başarılı
olması gerekmektedir. Başarılı olabilmek için çevrenizde başarılı
insanların olması gerekir. Burada karşımıza çıkan ‘ana fikir’ sizin
mağazanızda kullandığınız otomasyon sistemine dahil olan ürünler için,
bu ürünler ile mağazanıza kurulan sistemi yapılandıran danışmanınız
için ve teknik hizmeti sağlayan firma için de geçerlidir.


Para kesinlikle ana kriteriniz olmasın!

Her ne kadar sistem kuruluşu tarafında yer alan biri olsam da bu
zamana kadar pek çok satış – satın alma görüşmelerinde masanın bir
köşesinde (belki bir şeyler kaparız düşüncesiyle…) iyi bir dinleyici
olmuşumdur. Bugüne kadarki izlenimlerimden çıkan sonuç ise özellikle
yeni mağazacıların satın alırken birinci kriterlerinin “para” oluşudur.

Oysaki satın alırken kâr ettiğinizi sandığınız bedeller, mağaza
faaliyete geçtikten sonra kat ve kat fazlasıyla işletmenizin kasasından
çıkmaktadır. Nasıl mı? Hemen iki örnek ile açıklayayım, bilinen
ürünlerden örnek vermek daha akılcı olacaktır;

 
Örnek1: Yazarkasalarınız adeta bir canavar! Takır takır çalışıyor Poslar, ee sektörde bu Posları herkes tanıyor…  

Bilgi İşlemci: - Eyvah program çöktü! Ne yapacağız şimdi? Hemen X firmayı arayalım, gelip çözsünler.

Sekreter:- Bugün bunlar kapalıymış, cep telefonlarına da ulaşılamıyor, Pazartesiye kadar beklemek zorundayız.  Bir de biz il dışındayız, Salı’ya kadar anca gelirler…

Bilgi İşlemci: - Ne
yapacağız ya şimdi? Promosyon fiyatlarından satış yapıyoruz, fiyatlara
bir an evvel müdahale etmemiz şart! Başka bir firmayı çağıralım.

Sekreter: - Abi ya, bu programa destek veren tek firma zaten burası!

Sonuç: Fiyatlar
değiştirilemiyor, satışlar çekilemiyor, rapor deseniz zaten yok, en
önemlisi destek alabileceğiniz alternatif bir başka firma bile yok,
eliniz mahkum…

Satın alırken yaptığınız kârı tekrar hesaplar mısınız şimdi? 

Örnek2: Program bir harika, Mikro Versiyon 12.xx’in üstüne
program tanıyan var mı? Ama satın alırken yazar kasalarımız eş değer
ölçütlerde alınmamış!

Bilgi İşlemci:- Alo, merhaba.

MYE: - Merhaba, Mikro Yazılım Evi Destek Departmanı, buyurun…

Bilgi İşlemci: - Bizim satışlar tutmuyor. Neden olabilir?

MYE: - Satış dosyalarını e-mail yoluyla gönderin, bir inceleyelim.

Bilgi İşlemci: Satış dosyası oluşturmuyor ki bu kasalar, direkt olarak kasa içerisinden satışlar çekiliyor ve bir kereye mahsus çekilebiliyor…

MYE: Hımmm…

 Sonuç:
Program harika ama rapor yok, neden peki bu kadar iyi bir program
aldınız? Amacınız doğru verileri görebilmekti tabiî ki, ama sadece
program ile olacak iş mi?

Göremediğiniz cirolarınız, göremediğiniz satış kârlarınız,
göremediklerinizden kaynaklanan hiç göremediğiniz zararlarınız? Şimdi
satın alırken yaptığınız kârı tekrar hesaplar mısınız?

 

Tamam, o zaman yol gösterin bize diyorsanız eğer!

Ben sizlere sadece kanaatimce oluşan belli başlı olmazsa olmazları yazacağım. 

1-      Para kesinlikle ilk kriteriniz olmasın.

2-      Gıda
ürünü almak ile Teknoloji satın almak apayrı bir kavramdır, otomasyon
sisteminizi eğer bilgi birikimi yok ise ya da konunun uzmanı değil ise
satın alma personellerine aldırmayın. Operasyon kanadında danışmanlık
hizmeti alın.

3-      Küçük
programlar için büyük kasalar, ya da tam tersi küçük kasalar için büyük
programlar almayın! Sistem içerisindeki ürünlerin kalite seviyeleri eş
değer olsun.

4-      Aldığınız ürünlerin Türkiye çapında yaygın olarak kullanılıyor olmasına ve destek bayilerinin olmasına çok dikkat edin.

5-      Sistem
içerisindeki tüm ürünleri aynı firmadan almaya özen gösterin, yoksa
başınız çok ağrır! Kasaya bilgi mi gitmiyor? Kimi arasanız diğerine
sallar sizi, kasayı kuran firmayla bir görüşün, programı satanla
görüşün, bilgisayarı satanla görüşün! Hayatınız görüşmekle geçer… (O
esnada müşteriler çoktan kaçmıştır! )

6-      Bir de satın alırken neye güveneceğinize karar verin, satıcıya mı? Yoksa ürüne ve verilecek olan hizmete mi?
 

 İlerlemenin nihai biçimi basitliktir, kendinizi karmaşanın içerisine atmayın.

İyi çalışmalar dilerim.

Mesut Sarıyar
05.04.2006

 

 
Gönderildi : 23/02/2008 14:48

Paylaş: